Готуюся до уроку

Тема.   Дія додавання. Закони додавання. Табличне й позатабличне, усне і письмове додавання. Задачі, які розв’язуються додаванням
Мета: узагальнити уявлення учнів про дію додавання та її закони; закріпити вміння розв’язувати задачі на додавання; повторити прийоми письмового додавання трицифрових чисел; розвивати уважність; виховувати інтерес до предмета.
Зміст уроку
І. Організаційний момент


Продзвенів дзвінок, 
Починається урок. 
Працюватимем старанно, 
Щоб почути у кінці,
Що у нас в четвертім класі
Діти просто молодці. 
 


ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
- Діти, сьогодні наш урок пройде у формі гри « Що? Де? Коли?». Із командою знавців, учнів 4-Б класу, гратимуть: вихователь зі Львова, лікар із Києва, перукар з Чернівців, підприємець з
Житомира, економіст з Одеси. Вам доведеться пригадати: назви чисел при додаванні, закони додавання, алгоритм додавання трицифрових чисел, різні типи задач, які розв'язуються дією додавання. 
Задачі на час.
1.     Вихователька почала заняття о 9.30. Воно тривало 20 хв. Скільки хвилин тривало заняття?
2.     Лікар прописав пацієнту полоскання горла щопівгодини. Хлопчик виконав процедуру о 11.15. Коли наступне полоскання?
3.     Перукар почала стрижку о 12.40, а завершила через 25 хвилин. Скільки часу було затрачено?
4.     Бібліотекар  видавала підручники учням 4-их класів 1(перший) урок. Коли вона справилась з роботою?
5.     Економісту на складання звіту знадобилась 1год. 30 хв. Коли він почав роботу, якщо закінчив о 10 год вечора?
IIІ. Контроль, корекція і закріплення знань
1.     Перевірка домашнього завдання
     2. Усні обчислення
Вибирайте номер (1).
- З вами грає вихователь зі Львова. (Ілюстрація із зображенням вихователя в дитячому садку) Вона пропонує виконати ланцюжки дій: 
         Гра «Мовчанка»
Овал: +12

Овал: ∙ 10                 1500                                      330


Овал: : 5
Овал: :100

Овал: +5
 



         8200                                                         1000
Овал: –50

Овал: ∙100
 


           9600                                                       18000
    Гра «Ланцюжок»
   Зменшуване 300, від’ємник 120, знайди різницю; до цієї різниці додай суму чисел 600 і 400; знайди попереднє число, відніми від нього 11 сотень; збільш у 100 разів; відніми від отриманого числа добуток чисел 450 і 2; збільш на частку чисел 54 і 6; знайди наступне число; відніми від нього 7000; збільш на добуток чисел 6 і 5; збільш у 2 рази; зменш у 10 разів; зменш на 8; збільш у 100 разів. Що вийшло?
(180; 1180; 1179; 79; 7900; 7000; 7009; 7010; 10; 40; 80; 8; 0; 0)
- Ви справились із завданням. 1: 0 на користь знавців. 
IV. Вивчення нового матеріалу1. Первинне сприймання матеріалу
Вибирайте номер (2).
- З вами грає лікар з Києва. (Ілюстрація ) Він пропонує вам розділитися на три групи , опрацювати статтю підручника і повідомити:
Група 1: про дію додавання і назви компонентів; 
Група 2: про переставний закон додавання;
Група 3: про сполучний закон додавання.
(диференційовано)
Відповіді учнів.
- Ви справились із завданням. 2:0 на користь знавців. 
2. Перевірка сприйняття матеріалу
— Як називаються числа при додаванні?
— Які закони додавання ви знаєте?
  Демонструю застосування переставного закону дії додавання за допомогою наочності. Наводжу приклад, коли можливість складати числа в будь-якому порядку спрощує обчислення. Показую, що для чисел 7, 3 і 5 виконується сполучний закон додавання.
3. Первинне закріплення
Вибирайте номер (3).
- З вами грає перукар з Чернівців. (Ілюстрація ) Він пропонує, використовуючи закони додавання, розв'язати приклади,
№ 302-усно; 
      
— Прокоментуйте кожний приклад. Поясніть, який закон додавання застосовується в кожному випадку.
237 + 190 + 10 = 237 + 200 = 437
280 + 467 + 20 = 280 + 20 + 467 = 767
75 + 160 + 40 + 125 = 75 + 125 + 160 + 40 = 400
289 + 60 + 11 + 13 = 289 + 11 + 60 + 13 = 373
№ 304-з коментуванням; 
         Завдання 305
— Письмове додавання виконайте з докладним поясненням.
Поясніть, як для перевірки правильності результату можна застосувати прийоми перестановки і знаходження суми по частинах. Наприклад, знайти суму двох доданків, потім суму двох інших доданків і результати додати.
        

5. Робота в  парах. Гра «Хто швидше?»
— Застосовуючи вивчені властивості додавання, знайдіть суми зручним способом.
385 + 291 + 215 + 109 = (1000)
578 + 625 + 927 + 375 + 422 = (2927)
429 + 706 + 924 + 5076 + 294 + 571 = (8000)
- Ви справились із завданням. 3:0 на користь знавців. 
4. Фізкультхвилинка
Руки сонцю підставляйте,
З сонцем піжмурки пограйте.
До вподоби нам ця гра.
Любить сонце дітвора.
Один, два – рада сонечку трава.
V. Повторення вивченого матеріалу, узагальнення математичних знань
1. Робота над задачами
Вибирайте номер (4).
- З вами грає підприємець з
Житомира. Він пропонує вам розв'язати завдання №303.  (Робота в парах. (1, 3, 4)) 
Самостійне читання учнями простих задач.
— Укажіть задачі, які розв’язуються дією додавання.
— Запишіть розв’язання 1 задачі в зошиті.
1) 8 дм + 5 дм = 13 дм = 130 (см) — смужки відрізали;
2) 8 + 4 = 12 (листівок) — було в конверті спочатку;
3) 2 кг + 3 кг = 5 (кг) — маса.
- Ви справились із завданням. 4:0 на вашу користь
         Задача 306
Учні читають задачу, колективно складають графічну схему. Самостійно складають вираз і розв’язують задачу. Один учень працює біля дошки.
245 + (245 + а)
Якщо а = 78, то 245 + (245 + 78) = 568 (км) — відстань між містами.
2. Цікаві завдання
Вибирайте номер (5).
- З вами грає економіст з Одеси. Вона пропонує вам цікаві задачі.
• 5 хлопчиків іде зі школи додому. А назустріч їм 3 дівчинки. Скільки всього дітей іде додому ?
• На одній тарілці лежала пара яблук. А
на другій - на 1 яблуко більше. Скільки яблук лежало на третій тарілці ?
• Сестра з'їла 3 сливи , а братик - 4. Скільки слив з'їла бабуся ?
- Ви справились із завданням. 5:0 на вашу користь. 
3. Завдання для допитливих. «Банк математичних цікавинок»
— Розв’яжіть ребус 5 + 3 = 1
58 + 43 = 101                 58 + 73 = 131
58 + 53 = 111                 58 + 83 = 141
58 + 63 = 121                 58 + 93 = 151
VІ. Підсумок уроку
- Молодці.
Команда знавців перемогла з рахунком 5:0. 
— Які закони дії додавання повторювали?
— Чи потрібно знати ці закони? Навіщо?

VІІ. Домашнє завдання
- А щоб так вдало працювати і на наступному уроці, я пропоную вам потренуватись, виконуючи завдання
  № 307 і №308.


Немає коментарів:

Дописати коментар