Тема. Дія додавання.
Закони додавання. Табличне й позатабличне, усне і письмове додавання. Задачі,
які розв’язуються додаванням
Мета: узагальнити уявлення учнів про дію додавання та її
закони; закріпити вміння розв’язувати задачі на додавання; повторити прийоми
письмового додавання трицифрових чисел; розвивати уважність; виховувати інтерес
до предмета.
Зміст уроку
І. Організаційний момент
Продзвенів дзвінок,
Починається урок.
Працюватимем старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нас в четвертім класі
Діти просто молодці.
Що у нас в четвертім класі
Діти просто молодці.
ІІ. Повідомлення
теми і мети уроку
- Діти, сьогодні наш урок пройде у формі гри « Що? Де? Коли?». Із командою знавців, учнів 4-Б класу, гратимуть: вихователь зі Львова, лікар із Києва, перукар з Чернівців, підприємець з Житомира, економіст з Одеси. Вам доведеться пригадати: назви чисел при додаванні, закони додавання, алгоритм додавання трицифрових чисел, різні типи задач, які розв'язуються дією додавання.
- Діти, сьогодні наш урок пройде у формі гри « Що? Де? Коли?». Із командою знавців, учнів 4-Б класу, гратимуть: вихователь зі Львова, лікар із Києва, перукар з Чернівців, підприємець з Житомира, економіст з Одеси. Вам доведеться пригадати: назви чисел при додаванні, закони додавання, алгоритм додавання трицифрових чисел, різні типи задач, які розв'язуються дією додавання.
Задачі на час.
1. Вихователька почала
заняття о 9.30. Воно тривало 20 хв. Скільки хвилин тривало заняття?
2. Лікар прописав пацієнту
полоскання горла щопівгодини. Хлопчик виконав процедуру о 11.15. Коли наступне
полоскання?
3. Перукар почала стрижку о
12.40, а завершила через 25 хвилин. Скільки часу було затрачено?
4. Бібліотекар видавала підручники учням 4-их класів
1(перший) урок. Коли вона справилась з роботою?
5. Економісту на складання
звіту знадобилась 1год. 30 хв. Коли він почав роботу, якщо закінчив о 10 год
вечора?
IIІ. Контроль, корекція і закріплення знань
1.
Перевірка
домашнього завдання
2. Усні обчислення
Вибирайте номер (1).
- З вами грає вихователь зі Львова. (Ілюстрація із зображенням вихователя в дитячому садку) Вона пропонує виконати ланцюжки дій:
- З вами грає вихователь зі Львова. (Ілюстрація із зображенням вихователя в дитячому садку) Вона пропонує виконати ланцюжки дій:
Гра «Мовчанка»
1500 330
8200 1000
9600 18000
Гра «Ланцюжок»
Зменшуване 300,
від’ємник 120, знайди різницю; до цієї різниці додай суму чисел 600 і 400;
знайди попереднє число, відніми від нього 11 сотень; збільш у 100 разів;
відніми від отриманого числа добуток чисел 450 і 2; збільш на частку чисел 54 і
6; знайди наступне число; відніми від нього 7000; збільш на добуток чисел 6 і
5; збільш у 2 рази; зменш у 10 разів; зменш на 8; збільш у 100 разів. Що
вийшло?
(180; 1180; 1179; 79; 7900; 7000; 7009; 7010; 10; 40; 80; 8; 0; 0)
-
Ви справились із завданням. 1: 0 на користь знавців.
IV. Вивчення нового матеріалу1. Первинне сприймання матеріалу
Вибирайте номер (2).
- З вами грає лікар з Києва. (Ілюстрація ) Він пропонує вам розділитися на три групи , опрацювати статтю підручника і повідомити:
Група 1: про дію додавання і назви компонентів;
- З вами грає лікар з Києва. (Ілюстрація ) Він пропонує вам розділитися на три групи , опрацювати статтю підручника і повідомити:
Група 1: про дію додавання і назви компонентів;
Група 2: про переставний
закон додавання;
Група 3: про сполучний закон додавання.
(диференційовано)
Відповіді учнів.
- Ви справились із завданням. 2:0 на користь знавців.
Група 3: про сполучний закон додавання.
(диференційовано)
Відповіді учнів.
- Ви справились із завданням. 2:0 на користь знавців.
2. Перевірка
сприйняття матеріалу
— Як називаються числа при додаванні?
— Які закони додавання ви знаєте?
Демонструю застосування переставного закону
дії додавання за допомогою наочності. Наводжу приклад, коли можливість складати
числа в будь-якому порядку спрощує обчислення. Показую, що для чисел 7, 3 і 5
виконується сполучний закон додавання.
3. Первинне закріплення
Вибирайте номер (3).
Вибирайте номер (3).
-
З вами грає перукар з Чернівців. (Ілюстрація ) Він пропонує, використовуючи
закони додавання, розв'язати приклади,
№ 302-усно;
№ 302-усно;
— Прокоментуйте кожний приклад. Поясніть, який закон
додавання застосовується в кожному випадку.
237 + 190 + 10 = 237 + 200 = 437
280 + 467 + 20 = 280 + 20 + 467 = 767
75 + 160 + 40 + 125 = 75 + 125 + 160 + 40 = 400
289 + 60 + 11 + 13 = 289 + 11 + 60 + 13 = 373
№ 304-з коментуванням;
№ 304-з коментуванням;
Завдання 305
— Письмове додавання виконайте з докладним поясненням.
Поясніть, як для перевірки правильності результату можна
застосувати прийоми перестановки і знаходження суми по частинах. Наприклад,
знайти суму двох доданків, потім суму двох інших доданків і результати додати.
5. Робота в парах. Гра «Хто швидше?»
— Застосовуючи вивчені властивості додавання, знайдіть
суми зручним способом.
385 + 291 + 215 + 109 = (1000)
578 + 625 + 927 + 375 + 422 = (2927)
429 + 706 + 924 + 5076 + 294 + 571 = (8000)
- Ви справились із завданням. 3:0 на користь знавців.
- Ви справились із завданням. 3:0 на користь знавців.
4. Фізкультхвилинка
Руки сонцю підставляйте,
З сонцем піжмурки пограйте.
До вподоби нам ця гра.
Любить сонце дітвора.
Один, два – рада сонечку трава.
V. Повторення вивченого матеріалу, узагальнення
математичних знань
1. Робота над задачами
Вибирайте номер (4).
- З вами грає підприємець з Житомира. Він пропонує вам розв'язати завдання №303. (Робота в парах. (1, 3, 4))
Вибирайте номер (4).
- З вами грає підприємець з Житомира. Він пропонує вам розв'язати завдання №303. (Робота в парах. (1, 3, 4))
Самостійне читання учнями простих задач.
— Укажіть задачі, які розв’язуються дією додавання.
— Запишіть розв’язання 1 задачі в зошиті.
1) 8 дм + 5 дм = 13 дм = 130 (см) — смужки відрізали;
2) 8 + 4 = 12 (листівок) — було в конверті спочатку;
3) 2 кг + 3 кг = 5 (кг) — маса.
- Ви справились із завданням. 4:0 на вашу користь
- Ви справились із завданням. 4:0 на вашу користь
Задача 306
Учні читають задачу, колективно складають графічну схему.
Самостійно складають вираз і розв’язують задачу. Один учень працює біля дошки.
245 + (245 + а)
Якщо а = 78, то 245 + (245 + 78) = 568 (км) — відстань
між містами.
2. Цікаві завдання
Вибирайте номер (5).
- З вами грає економіст з Одеси. Вона пропонує вам цікаві задачі.
• 5 хлопчиків іде зі школи додому. А назустріч їм 3 дівчинки. Скільки всього дітей іде додому ?
• На одній тарілці лежала пара яблук. А на другій - на 1 яблуко більше. Скільки яблук лежало на третій тарілці ?
• Сестра з'їла 3 сливи , а братик - 4. Скільки слив з'їла бабуся ?
- Ви справились із завданням. 5:0 на вашу користь.
Вибирайте номер (5).
- З вами грає економіст з Одеси. Вона пропонує вам цікаві задачі.
• 5 хлопчиків іде зі школи додому. А назустріч їм 3 дівчинки. Скільки всього дітей іде додому ?
• На одній тарілці лежала пара яблук. А на другій - на 1 яблуко більше. Скільки яблук лежало на третій тарілці ?
• Сестра з'їла 3 сливи , а братик - 4. Скільки слив з'їла бабуся ?
- Ви справились із завданням. 5:0 на вашу користь.
3. Завдання для
допитливих. «Банк математичних цікавинок»
— Розв’яжіть ребус 5 + 3 = 1
58 + 43 = 101 58 + 73 = 131
58 + 53 = 111 58 + 83 = 141
58 + 63 = 121 58 + 93 = 151
VІ. Підсумок уроку
- Молодці. Команда знавців перемогла з рахунком 5:0.
- Молодці. Команда знавців перемогла з рахунком 5:0.
— Які закони дії додавання повторювали?
— Чи потрібно знати ці закони? Навіщо?
VІІ. Домашнє завдання
- А щоб так вдало працювати і на наступному уроці, я пропоную вам потренуватись, виконуючи завдання № 307 і №308.
- А щоб так вдало працювати і на наступному уроці, я пропоную вам потренуватись, виконуючи завдання № 307 і №308.
Немає коментарів:
Дописати коментар